Tańcz - niech niosą cię nogi / Dance - let your legs carry you

18:11 Karabesque 0 Comments



"But dance isn’t something you write about (...) you have to do it."
~ Paulo Coelho

"O tańcu nie da się pisać (…) taniec trzeba tańczyć."
                                                    ~ Paulo Coelho

My adventure with dance started about 1,5 year ago. Since always i was interested in arabic culture but i didnt have to much in common with dancing earlier beside 2-3 years in primary school.
At first i spended hours watching pro dancers on YouTube, i tried to imitate moves. Hours with instructional videos, which i didnt understand to much yet. But they gave me inspiration, faith and a kick to further actions. I came to oriental dance school Maisa ( Best regards to my amazing instructor) in Gdańsk. There everything began. With every week more knowledge and skills.

Now i know how incredible joy you can have thanks to dancing. How much of yourself - your soul, emotions you can put into it. Dance became a remedy for stress and bad mood. It's also my form of sharing feelings with other people.

 ----------------------------------------------------------------------------------------
Moja przygoda z tańcem zaczęła  się około półtora rok temu. Od zawsze interesowała mnie kultura arabska ale jakoś z tańcem nie miałam za wiele wspolnego oprocz 2-3 lat w podstawówce.
Zaczęłam od YouTube - oglądanie godzinami występów najlepszych tancerek, marne próby naśladowania, godziny filmików instruktażowych, z których wtedy nie wiele rozumiałam ale jednakowoż wiele mi dały chociażby inspiracje, wiarę i kopa do dalszych działań.
Trafiłam do szkoły tańca orientalnego Maisa (SERDECZNIE POZDRAWIAM nasza cudowna instruktorkę) w Gdańsku. Tam zaczęło się dziać. Z tygodnia na tydzień więcej wiedzy i umiejętności.

Teraz wiem jaka  niesamowitą radość można czerpać z tańca. Ile siebie - swojej duszy, emocji można w niego włożyć. Taniec stał się dla mnie pewnego rodzaju lekiem na stres i zły humor. Jak również stanowi formę dzielenia się uczuciami , emocjami z innymi ludzmi.


I urge you to dance. No matter how, no matter where and where, but it's important to put a part of yourself in it and pass it to others with your body movements.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Zachęcam Was do tańca, nie ważne jak, nie ważne gdzie i kiedy , ważne aby włożyć w niego cząstkę siebie i przekazać ją innym za pomocą ruchów swego ciała.


Best regards / Pozdrawiam Was serdecznie,

KARABESQUE

You Might Also Like

0 komentarze: